Mansur Yavaş: Arama kurtarma çalışmalarında kavga çıktı, görüntüleri var elimde

Fırsat Ürünleri, Genel, Hayat Tüyoları, Hayatın İçinden, İlginç Bilgiler, İlginç Ürünler, Pratik Bilgiler Mar 20, 2023 Yorum Yok

Habertürk’ten Mehmet Akif Ersoy’un sorularını yanıtlayan Ankara Büyükşehir Belediye Lideri Mansur Yavaş, Kıymetli açıklamalarda bulundu.

Deprem bölgesinde Ankara Büyükşehir Belediyesi takımlarının arama kurtarma yaptığı yerden uzaklaştırılmasına reaksiyon gösteren Yavaş, “Daha evvelki sarsıntıda polis jopuyla alındılar oradan ‘çabuk terk edin’ diye. Resmen arama kurtarma çalışmaları esnasında hengame çıktı. Manzaraları Mevcut elimde fakat bunları sonra paylaşalım” dedi.

Yavaş’ın açıklamalarından öne çıkan başlıklar şöyle:

“Kızılay’dan çadır satın almadım fakat Öbür yerlerden satın almakta Fazla zahmet çektik. Hangisine gitsek, hepsinin AFAD tarafından bağlandığını söylediler. Zorlukla temin ettiğimiz 3 bin çadırı dağıttık. Hala yaptırmaya devam ediyoruz fakat Kızılay’dan almadık. Sabah 06.00 birinci günü afad toplantısı yapıyoruz. Toplantı esnasında Kızılay da var. 35 kamyonumuz Hatay’a gidiyor. ‘Boş gitmesin Kızılay’ın çadırını gönderelim’ dedik. ‘Çok yeterli olur’ dediler. lakin kendilerinden Geri dönüş almadık. Bu kamyonlar maalesef boş gittiler.

Ellerinde çadır varsa Fazla daha çabuk Hatay’a götürmüş olacaktık. Kamyonlarımız boş gidinceye kadar götürürdük. Kızılay’ın ya da AFAD’ın elinde 150-200 bin çadır Amade olması gerekir. Bunu da belediyeler vasıtasıyla Fazla çabuk ulaştırabilirlerdi. Hatay’da inanılmaz çadır talebi vardı, hala var. Kahramanmaraş’ta da çadır talebi var. Çadırkentler kuruluyor. fakat bu çadırkentlerin ne kadar devam edeceği konusunda tereddüt var. Beşerler konutlarının yakınında bulunmak istiyor. Şu anda Laf verdiğimiz ve telefon numarasını alıp temin ettikçe yerine ulaştıracağımız Kahramanmaraş’taki çadır sayısı 2 bini geçmiş durumda.”

“HATAY’DA BEŞERLER ÇADIR BEKLİYOR”

“Kırsalda yaşayan insan çadırkentte yaşayamaz. Hatay’da canhıraş halde beşerler çadır bekliyor. Ben şunu bekliyordum, Kızılay ve AFAD kurum varsa, aslında her Vakit ellerinde bulunduruyor olmalıdır diye düşünüyorum.

Evdeydim, televizyonu açtım, 7 şiddetinde olduğumu duyar duymaz belediyeyi aradım. Sabah 05.00 üzere sayın valimiz aradı. Neler yapabileceğimizi konuşmaya çalıştık.

Ekipmanların hazırlanması yarım saati geçmişti. Daha sonra yapılan görüşmelerde bir kümesi havaalanına gönderdik. Bu ortada bir Küme Amel makinasını Hatay’a yönlendirdik. tayyare sanıyorum 11.00’de kalkmış. Gaziantep’ten Kahramanmaraş’a geçmiş. Uçakta yer yok denince 100 Benlik işçi 30 araçla yola çıktılar.

Önce Osmaniye’ye gideceksiniz dediler, daha sonra Kahramanmaraş’a gitmeleri söylendi, burada 2 saatlik yol kaybı oldu. O günlerde Niğde Otoyolu kar nedeniyle geçit vermiyordu. Birinci takımımız Trabzon Caddesi’nde görevlendirildi. Trabzon Caddesi’ne birinci giden takım bizim grubumuz.

Kayseri Belediyesi gelmiş, daha sonra Sakarya ve Kocaeli grupları gelmiş. Bizim elimizde gönüllüler vardı, nereye göndereceğiz dedik, maalesef karşılık alamadık. Baştan yalnızca AFAD’ın yönlendirileceği söylenmişti. karşılık alamayınca Çabucak Hatay’a 150’ye yakın gönüllüyü sevk ettik.

İkinci sarsıntıdan sonra Elbistan’dan sesler gelmeye başladı. Çabucak oraya grup çıkarttık. Gerisinden Adıyaman’ın durumunu gördük, 60’a yakın gönüllüyü gönderdik. Kendi başımıza devinim ettik. Gruplarımız keşke daha seri gidebilseydi. çok daha katkımız olurdu diye düşünüyorum.

İletişim yoktu biliyorsunuz. güç haberleştik. Hatay ‘yardım gönderin’ demesi üzerine, manzaralar televizyona düşmeye başlamıştı. Elbistan ve Hatay’ı kendimiz gönderdik.

Koordinasyonda Fazla zorlandık. Herkes elinden gelen ne varsa yola koyulmuştu. Binlerce TIR geriden yola çıktı. Bir yandan yıkıntı kaldırma uğraşı vardı.

Lütfü Beyefendi, belediye binasının yıkıldığını söyledi. İşçiden, üst seviyeden vefat edenler vardı. İşçinin birden fazla kendi ailelerini çıkarmaya gitmişti.

Böyle anlarda öteki belediyelerin Hadise yerine intikal etmeleri sağlanması lazım. Evvelden Köy Hizmetleri vardı, artık bunlar yok. Bunlar büyükşehir belediyelerine verildi. Esasen kentimizde sellerle, bu Cin afetlerle boğuşuyoruz, müdahale ediyoruz. Takımlarımız Fazla dinamik. Tüm büyükşehirlerin grupları Fazla dinamik. Belediyelerin bu biçimde görevlendirilmeleri, yolda iken de bir planlama yapılması lazım.

Şu anda Hatay’da İzmir, İstanbul Belediyesi, ASKİ, İSKİ oranın suyunu temin etmeye çalışıyoruz. Bunların bugünkü teknoloji ile en az hasarlı atlatılması istikametinde çalışıyoruz.

Büyükşehir belediyeleri Aka güç. Hakikat eşleştirilme yapılırsa AFAD kadar Amel yapabilir diye düşünüyorum. Engelleme yok ancak gönülsüzlük, isteksizlik var. ‘Bu belediyeler görünmesin’ formunda isteksizlik var.

Daha evvelki sellerde yaşadığımız hadiseleri not alalım, kamuoyuna açıklayalım dedik. Rastgele bir yerde afet varsa bir Lahza evvel devinim etmek istiyoruz.”

“SİZLİK BİR ŞEY YOK, DEDİLER”

“Büyükşehirlerin hepsinde Fazla sayıda araç var. Karadeniz’de afet oldu. O ilin valisini aradım, ‘sayın valim nasıl Yardımcı olabilirim’ dedik, ‘sağol liderim komşu vilayetlerden yardım aldık’ dediler ve aramadılar. Kaymakam başladı ‘çabuk gidin sizlik bir şey yok’ dediler. Adeta siz niçin geldiniz der üzere, bu türlü bir şey olabilir mi? Şu sıcak ortamlarda bu bahse Fazla girmeyeceğim fakat bunların hepsini biz de not aldık.

Vatandaşlara bunları kesinlikle duyuracağız, duysunlar, beşerler olaya nasıl bakıyorlar, nasıl davranıyorlar. Yöneticilerin bu halde isteksiz olmalarına inanamıyorum. Kızılay’ı anlattım, boş gidiyor kamyonlarımız. yanıt yok, dönmüyorlar. meğer biz orada kendi reklamımız yapılsın demiyoruz. Elbette orada üniforma görülmesi oradaki vazife yapan insanlara şevk veriyor. Oraya giden 3 bin 700 işçimizin birçoğu istekli ve istekleri üzerine gidiyor. Bu insanların şevkini kırmamak lazım.”

“ARAMA KURTARMA ÇALIŞMALARI SIRASINDA ARBEDE ÇIKTI”

“Her yerde yaşanan Öbür bu tip imgeler var. yıkıntı çalışmaları var, inşallah onları yayınlarız. Daha evvelki sarsıntıda polis jopuyla alındılar oradan ‘çabuk terk edin’ diye. ‘Biz çıkardık’ moduna giriyorlar.

Enkaza gelen sağlıkçılara kimse bir şey diyemez ancak Öbür üniformalılar gelince yanlış oluyor. Resmen arama kurtarma çalışmaları esnasında hengame çıktı. İmgeleri Mevcut elimde lakin bunları sonra paylaşalım.

Bizim takımlarımız Hatay’da bir sürü Amel makinalarıyla gitmişti. Hava alanındaki molozları kaldırılmasını istemişler. Bizimkiler molozları kaldırıyorlar. Biz de tweet attık, Hatay Havalimanı’nın açılması çalışmalarına başlattı, takımlarımız hava alanı molozlarını temizliyor, diye. Bunun üzerine İGA isimli şirket, biz Hatay Havalimanı’nı onarıyoruz, temizliyoruz diye tweet atıyor ve bizim belediye logolarını göstermiyor. Bunun üzerine münakaşa başladı.”

“EMEK HIRSIZLIĞI İNSANI ÜZÜYOR”

“Bizden sonra Etimesgut Belediyesi kamyonları geldi. Daha sonra ‘siz kimsiniz, havaalanı yapmak ne haddinize’ dedi. Havaalanında büyükşehirler artık tamiratları kendileri yapıyor. Sonuçta İGA şirketi geldi onardı, gitti. Keşke birinci gün başlasalardı. Buradaki emek hırsızlığı insanı üzüyor. neden büyükşehir logosundan korkuyorsunuz. Ankara Büyükşehir Belediyesi CHP’nin, Mansur Yavaş’ın şahsı malı değil ki, halk kuruluşu.

Her mevzuda birebirini yapıyoruz. Kentin Çeşitli yerlerinde Tüm büyükşehirler çalışıyor. Hiçbirisi az çalıştı, Fazla çalıştı diyemem. En tesirli büyükşehir belediyeleri. Zira ekipman ve işçi olarak Fazla kuvvetli durumdalar. Hepsi çalıştı. Hepsinin hakkını vermek durumundayız. Arkadaşlarımız, Trabzon Caddesi kendilerine gösterildiğinde ikinci zelzelesi orada yaşadılar. İlah korusun orada yıkıntı altında kalabilirlerdi.

Sonuçta halk vazife yapıyoruz, artık bu yanlışlardan bir Lahza evvel vazgeçilmesi lazım.

Kahramanmaraş’ta 408 işçimiz vardı. Hatay’da çalışmaya katılanlar da döndüler. Kentin su sıkıntıları üzere sorunlar ön plana çıkıyor. Bu ortada da birinci günden beri kente Yemek verilmesi, taşınabilir fırınlarımız gitti, Hatay, Samandağ, Kahramanmaraş’a gitti. Oralara mutfakları gönderdik. Bunlar devam ediyor. 1800’e yakın TIR materyal gönderdik.”

“REFÜJLERE BIRAKILDIĞINI GÖRDÜK”

“Bu kadar insanın yola düşmesi kaosa tesiri oldu. AFAD’a bunları teslim edilemeyince, refüjlere bırakıldığını gördük. Kentin bir kısmında ekmeğe ulaşımda zahmet çekilirken kimi yerlerde refüjlere bırakmak zorunda kaldı. Ulaşabilen aldı. Adıyaman, Kahramanmaraş’ta, Hatay’da gördük bunu. Depo ve teslim Meydan olmayınca bu türlü külfet oldu. Hatay’ın altyapısı ile ilgili ASKİ şirketimizin elemanları hala ağır halde çalışıyorlar. Fen İşleri araçlarımız da orada ağır çalışıyorlar.

Belli bir Vakit sonra hijyen Laf konusu oluyor. Orada ilaçlama grubumuz çalıştı. Kentin tehlike Meydan her yerin ilaçlamasını yapıyoruz. Kahramanmaraş’ta Aka grubumuz var. İlçelere, köylere giderek çöplükten mezarlıklara kadar ilaçlıyoruz.

Ben oralarda kalınca birkaç gün, oradaki çocuklar Bazen yıkıntı tozlarından Dolayı yıkanamadıklarını görüyorsunuz. Çamaşırlarını, kıyafetlerini almadan çıkmış beşerler. Çabucak oraya taşınabilir duş yaptık. Kahramanmaraş’taki üssümüzü büyüttük. 30-40 dönüm yere taştık. Orada artık hem seyyar duşlarımız Mevcut otobüslerle. Elbistan’a gidiyor, bir adedini Hatay’a yönlendirdik. Bu talebin Fazla olduğunu görünce TIR dorselerinde ortam oluşturduk.”

“KENDİ BAŞIMIZA İŞ YAPMIYORUZ”

“Orada şampuanı, havlusu, terliği veriliyor. Hatta İç çamaşırı da kendilerine temin etmek için çalışıyoruz. Çadır kentlere berber gönderdik. Tıpkı vakitte Tekrar ileride sorun olur diye sıhhat gruplarımız var. Uyuz ve bit ilacı da gönderdik. İleride olabilecek tehlikelere karşı çalışırken KASKİ ile görüştük ve onların yönlendirdiği yerlerde çalışıyoruz. Köylerden talep Fazla geliyor. Bir kısmı çökme yaşamış, kanalizasyon yoluyla, içme suyu yoluyla su temin edemiyorlar. Oraların hepsinin suyunu Tamir ettik.

Temiz su kaynaklarına ulaşmasını sağlıyoruz. Dün oradaydım, hibe arıtmalar geldi. Onları da çeşmeleri takmak suretiyle sağlıklı suya ulaşmalarını sağlıyoruz. Kahramanmaraş’ta su yoktu. Oraya ASKİ’nin paket arıtma tesisini taktık. En azından orada ameliyat hizmetlerinin verilmesini sağladık. Malatya’da hastanede faaliyetler sürdü. Oraya ekmek ve su gönderdik. Biraz Evvel Malatya’dan su istediler, tekrar su gönderiyoruz.

Adıyaman, Gölbaşı’nda asfalt tamiri yapıyoruz. Kahramanmaraş’ta AFAD’a Amel makinası listemizi verdik, ’emrinizdeyiz, bizi yönlendirin’ dedik. Daha sonra bizden Amel makinası istediler, oraya yönlendirdik. Daima Birlikte uğraş edeceğiz.

Onların gösterdiği yere gidiyoruz. yıkıntı kaldırmada savcılık müsaadesi gerekiyor. Orada bizi nereye yönlendirirlerse oraya gidiyoruz. Kendi başımıza Amel yapmıyoruz.”

“PROTESTO HERKESE TANINAN HAK”

“Daha göç başlamadan bildiri yazmıştım. 4 bin Benlik konaklama tesisimiz Amade demiştik. Birkaç gün içinde doldu. Birtakım tesisleri açıyoruz. Yenikent’te eski spor kulübünden kalma otel vardı, orayı restore ettik. Çeşitli barınma yerleri, misafirhaneler, şefkat konutları var. Buraya nizamlı Yemek gidiyor. Yemekver.org diye kampanya yaptık. İnanılmaz biçimde günlük Yemek muhtaçlığı arttıkça onu kesip, form gönderdik. ‘Ben meskende kalıyorum, Yemek yapabilecek durumdayım’ diyenlere koli gönderiyoruz.

Travmayı atlatmak için depremzede çocuklara cümbüş yaptırıldı. Onların ruhsal travmalarını en üye indirmek, eğitimlerini sürdürmek için fiyatsız üniversite kursu, LGS hepsini açtık.

Önümüzde hukukçuyum. Önümüzde anayasa var. Protesto herkese tanınan hak. Ben hakarete karşıyım. AİHM, siyasetçileri bizleri de dahil, bizlere binlerce hakaret yapılıyor. AİHM kararları gösterilerek siyasetçiler, toplumun önde olan sanatkarlar ve şahıslar bunlara katlanmak zorundalar diye kararı var.

Bence tezahüratlara Fazla müdahale etmemek lazım. Hakaret olmamalı, Şayet bu protestolar şu yahut bu halde önlenirse bunlar Öbür türlü patlar. Avrupa’ya karşı, dünyaya karşı güya bu türlü hiçbir şeye müsaade vermeyen toplum, devlet üzere gösterileceğiz.

Bu bahis 6’lı Masa’nın konusu. 6’lı Masa en Müsait kararı verecektir. Daha Evvel görüşlerimi belirttim. Onun üzerine tekrar bir şeyi söylemeye gerek yok. Ne karar verilirse biz o karara uyacağız. Sayın genel liderler, sayın Kılıçdaroğlu, sayın Akşener’in ortak iradesine karşı bir devinim yapmam Mümkün değil, bu türlü bir şeye girmem asla.”